FAQ

Här finner du vanliga frågor och svar om vårt koncept, betalning, leverans och annan bra information. Hittar du inte svaret på din fråga här kan du höra av dig till Mita på mita@mitasmat.se eller på 073-022 14 20.

Priser och betalning och reklamation

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen ser du det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt. Vi använder oss av betalningstjänst från Klarna.

Vänligen meddela oss på mita@mitasmat.se om det skulle vara något fel på din leverans. Vi ersätter dig för felaktig vara. Fota gärna varan och berätta vad som är fel. Vi kan inte ersätta dig för varor som stämmer överens med våra uppgifter, om du själv t ex har glömt att kontrollera att du är allergisk mot ett visst ämne eller om du inte tycker om en viss råvara eller smak.

Vid felaktig vara återbetalar vi kostnaden för varan till ditt bankkonto.

Frakt och leverans

Vi erbjuder hemleverans inom Stockholmslän och Göteborgslän till ett fast pris på 160 kr per leverans. Vid ordervärde som överstiger 1500kr ingår leveransen utan kostnad.

Vi erbjuder även leverans till företag inom Stockholm och Göteborg till ett fast pris på 160kr. Vänligen säkerställ att någon finns på plats för att ta emot beställningen. När maten väl har levererats övergår ansvaret av leveransen till beställaren. Mitas Mat ersätter ej för stulen mat eller för mat som blivit dålig för att den stått i rumstemperatur för länge. Vid samleverans till samma address kontaka Mita via telefon -0730221420.

Vi har ett sammarbete med Gordon Delivery som sköter våra leveranser. Order ska läggas senast tisdagar kl 12:00 för leverans samma vecka annars ankommer den veckan därefter.

Max beställning 14Kg

Livsmedelsallergier och överkänslighet

Kontrollera ingredienslistan noga innan du beställer. Innehållet kan variera något från vecka till vecka. Senaste uppdaterade innehållsförteckningen hittar du i texten bredvid fotot på produkten. Är du osäker, vänligen kontakta oss på mita@mitasmat.se.

Ångerrätt och retur

Eftersom Mitas Mat levererar färskvaror omfattas din beställning inte av Ångerrätten. Läs mer om Ångerrätt hos Konsumentverket.

Om det skulle uppstå problem vid leverans kontaktar vi dig så snart som möjligt. Har du gett oss felaktiga eller ofullständiga adress- och kontaktuppgifter försöker vi i första hand nå dig och reda ut det. Om vi inte kan nå dig kan vi inte ersätta dig din betalning.

Vid force majeure, det vill säga omständigheter som ligger utanför Mitas Mats kontroll, såsom strejk, lockout, blockad, naturkatastrofer, krig och krigsliknande händelser eller andra omständigheter såsom brand, översvämningar och olyckshändelser, förbehåller vi oss rätten att ställa in eller avboka en leverans.